poniedziałek, 25 maja 2015

Artykuł o lokalach biurowych

Wynajęcie biura w dobrej lokalizacji ważną częścią biznesu. Sprawdź lokal biurowy szczecin

Jakie zabezpieczenia do biura

Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym domu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą da się znaleźć sprawcę kradzieży, czy tez zniszczenia samochodu. Czasami jakość nagrań jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim razie, czy zainstalowanie takich systemów nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama także może być skutecznaogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


BHP w naszym biurze

Wspominałam już niejednokrotnie o tym, że nie tylko w branżach uznanych powszechnie za niebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Reguły BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam jednocześnie, że nie jestem specjalistką z dziedziny, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiedzy na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do pracy biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o pozycję, jaką w trakcie wykonywania różnych działań, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej ulotki, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu obrazu z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze klasyfikacja musi być precyzyjna.


Miejsce na dokumenty

Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i magazynowaniu akt. Magazynuje się takie dokument, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, jednak z powodu wymogów prawa, lub inne, dobrze jest je zatrzymać. Miejscem przechowywania takich dokumentów, jest archiwum. Wielkie instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja akt ma swoje bardzo istotne powody. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam potrzebne w wypadku, kiedy wymaga ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi jedynie o rozliczenia. Ważne są pozostałe dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady sami, trzeba znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić gdy mam w firmie sporo dokumentów, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz