czwartek, 30 października 2014

Porady biurowe

Odpowiednio wybrane biura wynajem szczecin dla naszej firmy może mieć ogromne znaczenie w przyszłej działalności i rozwoju. Dlatego warto kierować się jakością.

Jeżeli potrzebujemy biura

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.


Tu warto mieć biuro

Obiekty inwestycji zaprojektowane są kompleksowo jako kontynuacja historycznej zabudowy istniejącej w całym kwartale ulic Storrady, Kapitańskiej i Jana z Kolna.

Główny budynek kompleksu (budynek A) o powierzchni użytkowej 5100 m2 to rewitalizowany obiekt poprzemysłowy. W tym miejscu mieściła się w XIX wieku pierwsza elektrownia w Szczecinie dostarczająca prąd na potrzeby oświetlenia ulic miejskich. Zachowana została zabytkowa elewacja, która podkreślona zostanie przez nowoczesną architekturę części nadbudowy.

Drugi budynek kompleksu (bud. B) wraz z dwoma parterowymi pawilonami o łącznej powierzchni użytkowej ponad 600 m2 będą pełniły funkcję biurowo-usługową. Powstają w nowoczesnej konstrukcji szkieletowej z dużą ilością przeszkleń. Budynek B będzie bezpośrednio powiązany z budynkiem A podziemną halą garażową oraz łącznikiem usytuowanym na 4 piętrze.

Planowane zakończenie budowy to czerwiec 2015r. Obecnie w celu rezerwacji lokalu możliwe jest podpisanie przedwstępnej umowy najmu.

Trzeci obiekt inwestycji (bud. C) to istniejący trzypiętrowy budynek biurowy przy ul. Storrady Świętosławy 1(róg Jana z Kolna) oferujący lokale biurowe do wynajęcia. Wokół biurowca - wzdłuż dróg dojazdowych - znajdują się miejsca parkingowe nie objęte strefą płatnego parkowania. Budynek wraz z terenem jest całodobowo monitorowany i chroniony przez ochronę osobową. Karty dostępu umożliwiają nieograniczony dostęp do wynajmowanych lokali.

W obrębie działki zaprojektowana jest uliczka o charakterze staromiejskim z wejściem od bramy z ulicy Storrady (bud. A), przebiegająca pomiędzy obiektami inwestycji. Wzdłuż uliczki znajdują się pomieszczenia o funkcjach ogólnodostępnych - galerie, butiki, małe biura wymagające bezpośredniego dostępu klientów. Wyjście z kwartału planuje się przez bramę istniejącego budynku przy ulicy Storrady 1 (bud. C) na podnóże Wałów Chrobrego.

Źródło: http://www.storrady.com/opis-inwestycji


Co to jest Biuro?

Biuro (fr. bureau) to miejsce pracy pracowników administracyjnych instytucji lub firmy albo administracyjna instytucja, wykonująca właściwe sobie prace urzędnicze.

Podstawowe typy pomieszczeń pracy biurowej:

pomieszczenia indywidualne
biuro kombi1
wnętrza grupowe
wnętrze wielkoprzestrzenne.

Ilość powierzchni biura jako zespołu pomieszczeń służących pracownikom biurowym pracującym na stałe w biurze przypadająca na jedną osobę oznacza poziom zaludnienia biura.2

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Biuro


Zabezpieczanie biura firmy

Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym domu, jak i w miejscach publicznych. Coraz więcej miast i instytucji posiada zainstalowane systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą można zidentyfikować sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Bywa że jakość obrazu jest zbyt niska, by nie było żadnych wątpliwości. W takim razie, czy zainstalowanie takich urządzeń nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama parę razy się zastanowią, zanim w miejscu oznaczonym w ten sposób dopuszczą się kradzieżyogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


Gdzie trzymać dokumenty w biurze?

Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka wartościowych informacji.

Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i magazynowaniu akt. Magazynuje się takie dokument, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, ale z powodu wymogów prawa, lub inne, należy je zatrzymać. Miejscem przechowywania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja akt ma swoje bardzo istotne przyczyny. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam potrzebne wtedy, gdy zażąda ich jakiś urząd. Nie chodzi tylko o rozliczenia. Istotne są pozostałe dokumenty. Jeżeli nie potrafimy poradzić sobie sami, trzeba znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo ciekawym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić kiedy mam w firmie znaczną ilość dokumentacji, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych notkach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz